A healthy disregard for the impossible

Cand toti se bat, Google castiga

Lucru destul de interesant, Banca Transilvania si Google au anuntat un parteneriat prin care Google ofera un voucher de test pentru Adwords clientilor IMM ai bancii. Cred ca e prima data cand aud de un parteneriat Google cu o companie “offline” din Romania. Poate gresesc.

Oricum, cateva lucruri pe care le-am sesizat în ultima vreme: chiar daca in general publicitatea online e in blocaj (mai ales dpdv al cashflow-ului), cred ca e mai mult valabil la “casele mai mari”. Bugetele mari s-au redus considerabil, intr-adevar, insa bugete mici/medii exista in continuare.

Ba mai mult, personal cunosc cel putin 5 firme care au inceput sa investeasca mai mult in sisteme cu plata CPC. Cunosc de asemenea publisheri care au constatat cresteri de venituri din acest tip de publicitate. Deci e o zona care creste in timp de criza si Google a simtit lucrul asta, alegand (cel putin in Romania) un canal de distributie foarte bun – o banca foarte cunoscuta si cu multi clienti IMM.

Concluzii rapide:

- in timp de criza poti face bani, insa de la clienti mici si multi
- tot mai multi bani din publicitate pleaca din RO catre Google
- nu mai dureaza mult si Google ne mananca pe toti in timp ce noi ne dam in cap unii altora si tot facem calcule si estimari, care dau intotdeauna cu virgula

10 comentarii la Cand toti se bat, Google castiga

  1. Marți, 14 Iulie, 2009 at 3:14 pm | Permalink

    Ce sa faca ei cu vaucherul, tre sa trimita catre cine stie sa le faca o campanie. sa le spuna sa contacteaza consultatul pentru detalii nu sa le dea bani sa-i piarda.

    Google asta, vrea sa ii destepte pe toti. Nu poate, fiecare cu meseria lui, nu inteleg de ce incearca.

    Frumos articol.

  2. Marți, 14 Iulie, 2009 at 3:16 pm | Permalink

    Ma, dau cu virgula, dar sa vezi cand ramanem noi cu virgula aia… ce bine o sa ne fie :P

  3. Marți, 14 Iulie, 2009 at 3:31 pm | Permalink

    @Munteanu Ionut pai in final si pe aia de la google ii doare de pielea lor; adica dau vouchere a caror valoare ajunge 100% la ei, indiferent ca se pricep sau nu sa faca o campanie adwords. poate chiar e mai bine: or sa vada si “clientii” ca nu e doar de dat 3 clici, pui niste keywords, si treaba merge. si uite asa se desteapta si clientii, mai castiga cei care STIU cu ce se maninca adwords, si sigur castiga si google.

  4. Miercuri, 15 Iulie, 2009 at 2:48 am | Permalink

    Cu toate ca stim de ani de zile ca “rumânu” n-are nicio treaba cu ce se misca pe web si care sunt oportunitatile, uite ca trebuie sa vina Google sa bage scoala in noi.
    Pana la urma e o metoda foarte simpla si pe design sunt cateva proiecte interesante de educare a clientului pentru a obtine profituri pe termen mediu si lung.
    Succes in vremurile astea ciudate!

  5. Miercuri, 15 Iulie, 2009 at 11:52 pm | Permalink

    Banca Transilvania sucks.

  6. Chris's Gravatar Chris
    Marți, 21 Iulie, 2009 at 9:47 pm | Permalink

    Horea sucks.

  7. Danut's Gravatar Danut
    Miercuri, 22 Iulie, 2009 at 1:49 am | Permalink

    Nu stiu care-i treaba dar se taraste trilulilu ceva de speriat. Am crezut acum cateva zile ca-i varza netul la mine dar se pare ca nu are legatura cu ISP-ul. Serios, nu ma pot uita la un video fara sa se opreasca din 10 in 10 secunde, si aci am 4 megabit/s (pe testate).

  8. Miercuri, 22 Iulie, 2009 at 3:16 pm | Permalink

    La voucher adauga taxa de activare a campaniei din buzunarul propriu…

  9. Joi, 23 Iulie, 2009 at 12:02 am | Permalink

    @ Danut – Asa este, si mie mi se intampla la fel. Am mai facut remarca asta, tot aici pe blog, dar Sergiu a infirmat respectuos.
    Ceea ce nu inseamna ca Banca Transilvania doesn’t suck.

  10. Cosmin's Gravatar Cosmin
    Miercuri, 29 Iulie, 2009 at 4:46 pm | Permalink

    In ultimul timp Google ofera vouchere oricui doar sa aiba ceva clienti in plus.
    Mi-au trimis si mie prin posta :)

Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>