Ieri am lansat LiveRail (Beta) – www.liverail.com , un proiect în care am pus foarte multă muncă şi care beneficiază într-o măsură semnificativă din experienţa acumulată până acum cu Trilulilu
Ideea
LiveRail porneşte de la o idee simplă: face legătura dintre publisherii care doresc să îşi monetizeze conţinutul video şi advertiseri. Oricine are conţinut video pe care doreşte să îl publice online şi să facă bani din el, poate face upload utilizând LiveRail, după care să introducă video-ul în site-ul personal, pentru ca mai apoi LiveRail să afişeze sub player o serie de preview-uri de reclame targetate şi relevante la conţinutul video respectiv.
Opt-in
Cei care vizualizează video-ul publicat pot opta să dea click pentru a vizualiza o reclamă video care îi interesează. Devreme ce sistemul se bazează pe click-to-play, advertiserii plătesc doar când cineva alege să vizualizeze o reclamă.
Advertising video targetat şi contextual
Pentru a fi siguri că acest model de opt-in advertising funcţionează, algoritmii LiveRail selectează dinamic reclamele care sunt oferite fiecărui utilizator bazându-se pe o varietate de factori cum ar fi: relevanţa reclamei, reputaţia reclamei, popularitatea reclamei, targetarea campaniei, bugetul campaniei şi bineînţeles suma dispusă a fi plătită de un advertiser pntru o vizualizare (bid per view). Toate acestea dau advertiserilor un înalt nivel de control asupra cine vede reclamele şi asupra bugetului lor dar îmbunătăţeşte în acelaşi timp relevanţa reclamelor văzute de către utilizatori.
Drepturi de autor
Publisherii îşi reţin drepturile de autor deoarece LiveRail nu este realizat pe un model gen YouTube. Nu afişăm video-urile nicăieri public ci doar publisherul are dreptul de a publica un video, unde doreşte acesta.
Beta
Ţin să menţionez că LiveRail va funcţiona worldwide. Deocamdată se află într-un stadiu Beta de testare care are bineînţeles scopul de a ne ajuta să rezolvăm orice fel de probleme şi să reacţionăm pe baza feedback-ului primit de la utilizatori. De asemenea, pe durata perioadei de testare vom folosi un fel de “Monopoly money”, adică bani virtuali. Fiecare advertiser va avea un buget de $1000 USD (virtuali) pe zi pe care îi va putea “cheltui” în orice fel pentru a testa sistemul. Responsabilitatea de a porni cu bani reali într-un proiect de o asemenea anvergură era totuşi prea mare având în vedere că un astfel de produs nu a mai fost realizat.
Înregistrarea în Beta este pentru moment “by invitation only” pentru că dorim să avem un control în legătură cu cei de la care vom primi feedback.
Playerul
Playerul de mai jos este un exemplu a cum funcţionează LiveRail. Eu, ca publisher, am făcut upload la un video cu un sportiv care joacă baschet iar sistemul serveşte reclamele disponibile relativ la video-ul publicat. Când tu dai click ca să vezi o reclamă, LiveRail îmi dă 50% din suma plătită de advertiser pentru click-ul respectiv. Easy!
Feedback
Aştept bineînţeles feedback-ul vostru constructiv. Cei care au nevoie de o invitaţie nu trebuie decât să îmi dea un e-mail la sergiu [at] liverail [dot] com sau urmând paşii normali pentru publisheri sau advertiseri.
UPDATE: Demo publisheri şi demo advertiseri
Pentru ce e butonul cela de tag sub add?
Butonul de tag iti permite sa iti adaugi un ad in playlist. Adica daca vrei sa il vezi mai tarziu, ca sa ramai totusi pe vizualizat video-ul principal
Aham am vazt ca mi-l urca sus. Multam de explicatie. Ai vazt variant de azi a YouTube pentru video ads?
Sergiu crezi ca poti sa-mi trimiti si mie o invitatie la buddha.bar.007[at]gmail[dot]com?
Sergiu, poti trimite o invitatie si pe proxnetu[at]yahoo[dot]com ?
Am trimis invitaţii pentru amândoi. Bănuiesc că pentru Publisher aţi vrut
M-as baga si eu sa testez varianta de publisher
altfel spus, e un soi de AdSense pentru video content, nu?
)
Da, comparaţia cu AdSense e cea mai potrivită ca să explici rapid despre ce e vorba
hai ca suna interesant, vreau si eu invitatii pentru ambele, pe adresa din comentariu
Felicitari pentru proiect. Felicitari pentru planificarea noiembrie 2006-iulie 2007 si pentru integrarea mai multor concepte de advertising si content sharing.
Sper ca ne vei tine la curent cu realizarile “financiare” (receptivitatea advertiserilor ar fi interesant s-o cunoastem) si sper ca nu va fi ca gmail, adica beta forever.
Sunt publisher si as vrea sa trimit invitatii, dar nu am gasit nici o modalitate sa fac asta din contul meu.
As vrea sa stiu daca se poate si cum anume se face treaba asta.
Mersi
Bogdan, deocamdată nu există opţiunea asta. Este implementată, însă nu este activă. Va fi activă în curând, însă activarea ei ţine de evoluţia următoare a proiectului.
Poţi totuşi recomanda LiveRail şi altora care să dea “Request an invitation”. Orice persoană va primi o invitaţie atâta timp cât motivul pentru care doreşte să folosească LiveRail este unul relevant.