A healthy disregard for the impossible

Metallica is back


După “experimentul” St. Anger, Metallica revine cu un album nou care promite mult şi care readuce formaţia la sound-ul care a consacrat-o. Partea şi mai interesantă însă e felul în care Metallica a decis să se relanseze.

Toată lumea a auzit de scandalul Metallica vs. Napster, când formaţia a acţionat în judecată faimosul serviciu de sharing pentru încălcarea drepturilor de autor. Napster a devenit pay-to-use după acest scandal, iar Metallica a devenit în ochii internauţilor cea mai anti-Internet formaţie din lume. Evoluţia şi modul firesc al lucrurilor a făcut însă ca serviciile de tipul Napster să nu dispară, ci să se înmulţească mai rapid ca oricând. Majoritatea artiştilor au sesizat că acesta este de fapt viitorul şi au ales chiar să îşi lanseze albumul gratuit pe Internet.

Revenind la Metallica, noul album se numeşte Death Magnetic şi are lansarea oficială în 12 septembrie. Formaţia a ales totodată să îşi spele păcatele faţă de Internauţi: au realizat un site ( www.missionmetallica.com ) unde fanii formaţiei au putut asista live la crearea albumului şi au fost primii care au avut acces la tot ce înseamnă noul album.

Dacă toate astea n-au fost de ajuns, s-a mai întâmplat un eveniment şi mai interesant pe data de 2 septembrie 2008. Un magazin din Franţa a “gafat” şi a pus prematur spre vânzare câteva copii ale albumului datorită unei aşa-zise confuzii legate de data oficială a lansării. Bineînţeles albumul s-a răspândit cu o mare viteză pe Internet, creând mult buzz în jurul noului material. Lars Ulrich a declarat: “[...] If this thing leaks all over the world today or tomorrow, happy days. [...] Everybody’s happy. It’s 2008 and it’s part of how it is these days, so it’s fine. We’re happy.” De aici poate fiecare să înţeleagă ce vrea. Eu unul văd strategie :)

Am ascultat albumul, sună excelent şi îl voi cumpăra cu siguranţă l-am precomandat. Metallica is back ;)

3 comentarii la Metallica is back

  1. Duminică, 7 Septembrie, 2008 at 12:00 am | Permalink

    Urmaresc cu interes intamplarile din tabara Metallica si cred ca reusesc, din nou, sa scrie istorie. Dupa episodul Napster, deschiderea fata de comunitatea online e mai mult decat spectaculoasa. Probabil ca daca n-ar fi optat pentru acest gen de comunicare ar fi fost catalogati drept anacronici. Ei, insa, au redefinit perioada de asteptare, transformand-o intr-un “joc” interactiv.

    Mai mult, Lars a ales sa comunice cu cei care au urmarit si urmaresc intamplarile Metallica si i-a felicitat [inclusiv nominal] pe cei care au preluat & prelucrat piesele de pe Death Magnetic: http://www.youtube.com/watch?v=Dl2qocBpM1U

    Impresionant! :)

  2. Duminică, 14 Septembrie, 2008 at 10:18 am | Permalink

    Putem spune ca sunt maestrii,talent ,pasiune,marketing…

  3. Marți, 7 Octombrie, 2008 at 2:30 pm | Permalink

    Metallica is back … for real!
    St. Anger sigur nu era metallica.

Leave a Reply

You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>